Zoals vermeld in het hockey technisch beleidsplan, selecteren wij alleen spelers voor de prestatieteams. Wil je in een breedtesport team met vrienden en vriendinnen dan proberen wij dat te doen. In dit geval "plaatst” de TC spelers in een team. Het selectiebeleid voor het komende seizoen staat beschreven in dit document: Selectie beleidsplan 2016-2017.

Selectieproces juni '16 (voor seizoen 2016 - 2017)

DATA SELECTIETRAINGEN + NIEUWE SELECTIEPROCEDURE

De selectietrainingen voor het seizoen 2016-2017 zullen plaatsvinden op de volgende data:

- Maandag 6 juni Meisjes en jongens D
- Dinsdag 7 juni Meisjes en jongens C
- Woensdag 8 juni Jongens B en A
- Donderdag 9 juni Meisjes B en A

Mede ingegeven door het feit dat we in verband de vroege verhuizing van één van onze velden nog maar 1 veld overhouden waar de selectietrainingen kunnen worden gehouden, heeft de Technische Commissie besloten de selectieprocedure op iets andere manier te gaan aanpakken. De selectieprocedure zal een dezer dagen in haar geheel op de website worden gepubliceerd. Hieronder volgt alvast een kort overzicht.

Er is 1 selectietraining per lijn. Deelname aan de selectietraining zal voortaan niet meer gaan via inschrijving, maar alleen op uitnodiging van de TC . Bij de meisjes zullen de speelsters van de 2 selectieteams in ieder geval worden uitgenodigd voor de selectietraining, bij de jongens (omdat er nu eenmaal minder jongens lid zijn) de spelers van het eerste (selectie) team.

Daarnaast worden, in overleg met coaches en trainers, de beste 2 tot 3 spelers van elk breedteteam door de TC uitgenodigd.

Bij de Jongste Jeugd (8-tal)- spelers die naar de D-lijn overgaan, zullen in overleg met coaches en trainers de beste 4 spelers van elk 8-tal worden uitgenodigd om mee te doen aan de selectietraining.

Uit de groep spelers die meedoen aan de selectietraining worden bij de meisjes 2 nieuwe selectieteams, en bij de jongens 1 selectieteam gevormd. De spelers die niet worden geselecteerd, zullen worden verdeeld over de breedteteams.
Tijdens de selectietraining zullen oefeningen aan bod komen die geschikt zijn voor  zowel de aanvallende- als verdedigende spelers. De selectietraining zal worden beoordeeld door trainers, externen en de TC. De resultaten van die training zullen door de TC naast de coachbeoordelingen en de trainersbeoordelingen worden gelegd. Op basis daarvan zal de TC de teams indelen.

De breedteteams zullen door de TC worden ingedeeld . Het is de bedoeling deze niet te veel uit elkaar te trekken, maar om te proberen de groep zoveel mogelijk bij elkaar te houden.

Publicatie van de indeling volgt op een nader te bepalen moment. Dan zal ook bekend worden gemaakt op welke twee avonden de TC aanwezig zal zijn voor het beantwoorden van vragen.In geval van een geschil waarover geen overeenstemming kan worden bereikt, kan er beroep worden ingesteld bij een vertrouwenscommissaris die onafhankelijk van TC en Bestuur beslist. Beroep hiertegen is niet meer mogelijk en partijen dienen zich bij de uitspraak neer te leggen.

Voor vragen kan contact worden opgenomen met de Lijncoördinator van de lijn waar de speler in het seizoen 2016-2017 zal spelen. De namen en contactgegevens zijn te vinden op de site onder Technische Commissie.